Förlåt

Hej och förlåt för en usel blogg men jag har inte riktigt tid nu såhär innan påsklovet och tror inte riktigt att Alice har det heller. Hmm när var det sist jag hörde av mig? ungefär en vecka sedan tror jag så jag kan ju dra en kort sammanfattning om vad som har hänt. Inte så mycket men lite kul finns det ju alltid att berätta.
I tisdags var jag iväg och red, gick riktigt bra förutom att han var lite tung i handen ibland men det är ju sån han är. Jag fick en ganska så bra tölt, helt ok tempo och en bra takt så det var ju lite kul att det för en gång skull gick lite bra på den ponnyn. På onsdagen var jag iväg till stallet och skulle lämna ett papper till min ridlärare men hon hade lektion och sedan kunde jag inte hitta henne hahah så det fick va. Men jag och Amanda tog en spontanare till rusta haha det skulle tydligen finnas vs där för 99 kr men de var slut så vi drog till donken ist och käkade lite innan vi åkte hem. Torsdagen var det bara plugg och fredagen så var det en kort dag i skolan och sedan stallet för att jobba som vanligt.
I lördags var det ridning och vi hade vikarie. Tror vi fortsatte lite på att flytta framdelen och bakdelen och i början gick det inte bra alls. Han var slingrig och min ytterskänkel vägrade lyda och jag fick kramp haha kaos. Men sedan lossnade det för både honom och mig och det blev lite bättre. Lät han gå på i ett ganska så bra tempo utan att han blev springig och samtidigt ha en längre och lägre form på honom då han gärna krullar ihop sig. Så den sista halvtimmen gick det jätte bra och i slutet när vi travade av dem lite självständigt fick jag lite längd trav på långsidan i båda varven och det gick faktist ganska så bra. Han sprang inte ifrån och jag kunde bara krama lite för att få tillbaka honom på kortsidan.
Min sits var även den lite bättre så måste säga att jag är nöjd för en gång skull!
Funderar på att vara med på programridningen med Taz men jag vet inte. Hade ju tänkt vara med på Romanov först men det var ett tag sedan jag red honom och jag sist gick det ju åt skogen.
Nej nu ska jag ta och lägga mig och tagga till inför ridningen i morgon.
//Emma
Allmänt | |
Upp