Allergi hit och allergi dit

Ja... Nu är det vår känner jag. Pollen överallt och det är inte kul för de som är pollenallergiker kan jag säga hahah. Det är inte så farligt ännu men näsan kliar och rinner och det känns som jag ska nysa hela tiden, öggonen kliar och svullnar upp samt blir helt rödsprängda och hela ansiktet känns som en tennisboll. 
Förra året var det inte så farligt eftersom jag han bygga upp ett försvar innan med ögondroppar, tabletter och en speciell nässpray. Så det var mest ögonen och resten av ansiktet då.
Däremot var året innan det hemskt. Allt var som det brukade vara med det normala symptomen men det var en liten extra sak på det. Jag var helt igen täppt i halsen och hade lite små problem med andningen. När jag gick till skolan lät jag som en gammal tant som rökt i hela sitt liv bara när jag andades ut och in. Sedan när jag ansträngde mig så blev det ännu värre och om jag då började hosta så kunde jag inte sluta och då fick jag ingen luft. Det jobbigaste var nog kvällarna när jag skulle sova för då var det som ett lock i halsen och om ni själva varit med om det så vet ni vilken panik man får och hur man måste annstränga sig för att kunna andas lungt ut och in. 
Det har bara hänt en gång så hoppas att det inte kommer tillbaka igen för det vill jag inte. 
Sedan är jag även allergisk mot hö. Jag märker att när jag hjälper till med fodringen i stallet så svullnar ögonen upp till golfbollar och den där jobbiga hostan kommer tillbaka. 
Är även lite allergisk mot häst, kanin, marsvin och hund... så typiskt att det är de djuren som jag håller på med eller har hemma. Dock är det inte så farligt med häst men hund och kanin är lite mer. 
Däremot är jag väldigt glad att jag sluppit matallergi haha. Däremot är jag lite känslig mot mjölk men det är inget som visats på några prover. 
 
Björk är det som är värst och det har vi säker fem träd av på tomten haha
Kram emma 
Allmänt | |
Upp