Sorry

Sorry för den usla uppdateringen men den här allergin gör mig ganska så trött. Det är nu allt börjar slå ut och det känns, kunde knappt andas i morse. Jag var även tvungen att vara kvar i stallet hela dagen i går då jag inte kände för att åka hem i mellan ridningen och skötarmötet så jag kom inte hem innan kl var 5-6 tror jag.
Men ridningen igår gick sådär, vi red ut och det var super mysigt och kul med lite omväxling från att rida i ett ridhus hela tiden. Hade taz och han var lite pigg så när vi red ner på ängen studsade han lite men han lugnade ner sig efter ett tag. Blev väll mest fokus på att få en lugn trav och att min sits skulle bli lite bättre. Traven funkade i mellan åt men sitsen får jag nog kämpa väldigt mycket mer på. Asså jag förstår inte hur jag ska göra! Jag blir lixom framåtlutad och får raka armar vilket gör att jag inte får fram höften. Men det går inte att få tillbaka allt och ha kontroll på hästen samtidigt haha det blir lite mycket för Emmas huvud. Men det känns som att jag har bättre kontroll på honom när jag sitter mer framåt och då har det blivit som en vana.
Nej vi får helt enkelt ta nya tag nästa gång men det var iallafall roligt att få rida ut.
Nu måste jag plugga och sedan måste jag iväg till stallet igen för att det är grönt kort kurs idag igen.
Kram Emma
Bilderna är från Olivia så tack så jätte mycket!
Ja ni ser ju hur sitsen är och vad som behöver tränas upp ;)

| |
Upp