Jag trodde att jag var påväg tillbaka men i själva verket vandrade jag lägre bort..

Nu har jag sagt en miljon gånger att jag är påväg tillbaka, tillbaka ifrån mitt blogg uppehåll och tillbaka ut i vekligheten. jag har trott att jag har gjort rätt och kämpat i rätt riktning men i själva verket har jag bara fortsatt gå på samma väg som jag redan valt allt för många gånger förut. dock hände det en sak denna gång, jag kom till en återvändsränd. Jag gick tills vägen tog slut och insåg att det inte fanns något att hämta där så jag vände om och la i en högre växel, nu ska jag följa vandra i motsatt riktning, gå emot allt vad mina principer heter och leva livet på riktigt, som den glada, målmedvetna och lite halvtokiga tjeje jag är, som Alice.
Vägen jag har att vandra är fortfarande lång och krokig, men jag fortsätter även när motivationen tryter och orken tagit slut. För jag väljer livet om och om igen även om det inte alltid väljer mej tillbaks.
Är ni med mej på vägen mot det riktiga livet, det vet jag att ni är! För oavsett vad ni, du kämpar med är du en hjälte och ibland måste man också minnas att vara sin egen hjälte innan man kan hjälpa någon annan.
 fy vad depp det där lät ;) jag är ju fakiskt go o glad! 
 
 
Några grejer jag gjort den sist då..
  • Ridit och vart i stallet en massa gånger (såklart)
  • Gjort en himla massor av skolarbete, och lyckats ha minst lika mycket kvar :( 
  • Skrattat tills jag gråtit 
  • Varit nära på att frysa ihjäl pga. förlite kläder, i hopp om att sommaren varit påväg.
  • Vaknat till snö i maj
  • Ätit gröt (låt mej gissa 50 gånger ;D )
  • "firat" ett år utan Ronaldo
Jag har helt enkelt levt livet, mer av detta ska det självklart bli, för "ja må ja leva ut i hundrade år..."
 
 
Vi hörs ;)
 
Allmänt | |
Upp